Історія

                                                               




























до Дня захисника України:
 «Поєднані ідеєю»
Епіграф
Україно, ти моя молитва,
Ти моя розпука вікова…
Гримотить над світом люта битва
За твоє життя, твої права.
Мета заходу:
- поглибити знання учнів про УПА – армію, яка зробила значний внесок у боротьбу за незалежність України;
- вшанувати мужність та героїзм воїнів АТО - захисників незалежності і територіальної цілісності України;
- формувати і розвивати різні види вмінь, навичок, які мають стати фундаментом формування громадянської, історичної та національної свідомості учнів; 
- виховувати повагу до військових традицій Українського народу.
Хід заходу
Звучить мелодія пісні «Україно»
Учениця.
Гляньте, друзі, сонце грає,
Мужньо в душу лине.
Будь могутня, Україно.
Вічна! Незборима!

Учениця виконує пісню «Благослови»

Учитель. “Покрова накриває траву листям, землю — снігом, воду — льодом, а дівчат — шлюбним вінцем” так у народі кажуть про свято Покрови Пресвятої Богородиці, яке ми відзначаємо 14 жовтня.  Для нас, українців, це свято не тільки християнське, а й національне, адже воно символізує зв’язок поколінь, невмирущість героїчних традицій нашого народу.
      Особливо шанували на Україні Покрову запорозькі козаки. Вона була їхньою заступницею у далеких походах, її зображення завжди було на хрестах, які носили козаки. Священною для кожного козака на Січі була Покровська церква, від порога якої січовики вирушали на захист рідної землі і куди з подякою за порятунок поверталися після походів. Саме в цей день ми вшановуємо не тільки українське козацтво, а й воїнів УПА і цього року втретє на державному рівні відзначаємо День захисника України.
Учениця декламує вірш
Зродились ми великої години з пожеж війни і з полум’я вогнів.
Плекав нас біль по втраті України,
кормив нас гніт і гнів на ворогів.
Доволі нам руїни і незгоди, не сміє брат на брата йти у бій,
Під синьо-жовтим прапором свободи
з’єднаєм весь великий нарід свій.

І ось ідемо в бою життєвому. Тверді, міцні, незламні, мов граніт,
Бо плач не дав свободи ще нікому,
а хто борець, той здобуває світ.
Велику правду для усіх єдину, наш гордий клич народові несе:
Батьківщині будь вірний до загину,
нам Україна вище понад все!

Не хочемо ні слави, ні заплати, заплатою нам розкіш боротьби,
Солодше нам у бою умирати,
як жити в путах, мов німі раби.
Веде нас в бій борців упавших слава, для нас закон найвищий та наказ –
Соборна Українськая Держава - міцна й одна від Сяну по Кавказ!

Учитель. Протягом століть вороги намагалися викоренити український дух боротьби, знищити тих, хто був носієм державницької ідеї та патріотизму. Та Україна чинила стійкий опір не одній загарбницькій орді. Найбільш кривава драма розігралася на українських землях під час нацистської та більшовицької окупації. 75 років тому справу здобуття Української держави розпочала Українська Повстанська Армія.
Учень декламує вірш (на екрані відео без звуку про бій УПА)
Чи вам відомо, хто то є повстанці?
Це ті, що їм немає вороття
До рідних хат, десь у рові, землянці
Чи під кущем їм місце для життя.

Ні вдень, ні вніч, ні ввечері, ні вранці
Немає для їх долі забуття,
Бо в домах їх замість осель – руїна
Й розстріл рідних до п’ятого коліна.

Жадоба помсти за свій тихий рай
Сплюндрований у їх гартує дух;
До боротьби їх кличе рідний край,
І кожен з них той поклик любо слуха.

Нехай і мало їх, борців, нехай
Покірно інші ждуть, як віл обуха,
Від ката смерті, тільки не вони,
Не страшно їм нерівної війни...

Скільки вас, побитих у Карпатах,
Скільки вас, скатованих в снігах,
Знає тільки місяць, що на чатах
Вартував у синіх небесах.

Скільки вас без дому, без надії,
За морями в муках довгий час?
Діти долі, квіти веснянії,
Україна молиться за вас.

Учитель. Прагнення до волі й самостійності, висока народна честь, що не допустить над собою глумитися, вірність заповітам предків зродили українських повстанців, зродили УПА.
Перегляд відеофрагменту «Історія УПА»
Учитель. Дорого заплатили воїни УПА за свободу, за вічну мрію про державність України – своїми молодими життями. Українські повстанці залишили по собі пам’ять, яка не дає бути байдужим, яка зачіпає в душах струни честі, гідності і свободи.
Учениця виконує пісню «Нашим героям»
Учитель. Який глибокий зв’язок між поколіннями героїв України! Саме зараз справджуються  слова керівника УПА Романа Шухевича, який більш ніж 65 років тому сказав: «Ми усі — вояки УПА і всі підпільники зокрема, і я - свідомі, що раніше чи пізніше нам доведеться згинути в боротьбі з брутальною силою. Але, запевняю вас, — ми не будемо боятися вмирати, бо, вмираючи, будемо свідомі того, що станемо добривом української землі. Це наша рідна земля, вона  потребує ще багато добрива, щоб у майбутньому виросла на ній нова українська генерація, яка довершить те, що нам не суджено було довершити».
    І дійсно, сьогодні наші воїни на Сході довершують боротьбу, яку розпочала УПА.
Учениця декламує вірш
Над Україною повисла темна хмара...
Чи це війна,чи що це за вікном...
Скажіть за що,за що ця Божа кара...
За що поляг невинний наш народ...

Скажіть за що,у мирний час у світі...
Рідненька ненька заливається слізьми...
Кому і чим,невинні наші діти...
Повинні покоритися в війні....

Ми всі жили у мирній Україні...
Поки Диктатор правити не став...
І села,і міста...Усі були єдині...
А на війну і не було підстав...

Тепер що сталось з нашими братами...
Які лиш вчора підставляли нам плече...
Які за мить нам стали ворогами...
Скажіть за що,за що оце усе...

Учитель. «Нам є що захищати, нам є що берегти…» з такими гаслами величезна кількість українців залишила свої домівки, щоб захищати Україну, її волю, її незалежність. Багато із наших земляків теж пішли на війну добровольцями. Їм болить те, що розривають на шматки нашу землю, і ми віримо, що вони відстоять цілісність нашої держави, її волю, її пісню, золоті українські жита і мир!
Сьогодні у нас на святі присутні наші тальнівські герої (учитель називає прізвища, імена, по батькові воїнів АТО) До слова запрошуються наші захисники.
Вручення квітів і оберегів
До слова запрошується директор   школи
Учениця виконує пісню «Ти солдат України»( сл. К.Бужинська)
Учениця декламує вірш
Незалежна моя Батьківщина,
Я борюся за тебе щодня!
Ти для мене, як матір – єдина,
Богом дана нам, рідна земля!

Духом сильна і вільна Країна,
Та як квітка, завжди молода.
Не сумуй, буде все - Україна,
Зникне клята, російська орда.

Ми віками тебе боронили,
Зараз теж у полон не дамо.
Козаки в бій за тебе ходили,
Ворушили вороже кубло.

За нащадків, за мир та за долю,
Помирали Герої УПА.
Щоби вмилися власною кров’ю,
Ті кремлівські, ганебні війська.

Незалежна моя Україна,
Ми здолаємо всіх ворогів.
Буде жити квітуча Країна,
Без загарбників та без катів.

Хор дітей виконує пісню «Заспіваймо пісню за Україну»
(сл. і муз. О.Пономарьова)
Учитель.
Благословенна та держава,
Що має відданих синів!
Слава Україні! Героям Слава!
















                                                                         Інтерактивне навчання 




Задача вчителя на сучасному етапі розвитку школи полягає у створенні умов для реалізації творчого потенціалу кожної дитини. Не є новим у педагогіці положення про суттєвий вплив на результативність навчального процесу характеру взаємовідносин між його учасниками. Процес навчання складається з діяльності вчителя (викладання) і діяльності учня або колективу учнів (учіння) і має двобічний характер, тобто неможливий без їхньої дидактичної єдності.
Постає питання: як має бути організована діяльність вчителя, яка б забезпечувала пізнання учнем дійсності, тобто його навчання, і психічний розвиток? Поставлене питання є провідною проблемою дидактики. Однак результати методичних досліджень у цій галузі далеко не задовольняють потреби системи освіти.
Однією з найперспективніших ліній дидактичних і методичних досліджень в Україні має стати у найближчі роки опрацювання технологій індивідуально-орієнованого навчання, метою якого (на всіх етапах навчання) має стати не нагромадження знань і вмінь, а постійне збагачення учнів досвідом творчості, формування механізму самоорганізації та самореалізації особистості кожного школяра. “Визнання учня головною дійовою фігурою всього навчально-виховного процесу і є, на нашу думку, особистісно-орієнтованим навчанням” (І.С. Якиманська). Але, щоб зробити учня суб’єктом освітнього процесу, необхідно змінити усю технологію цього процесу.
Одним із перших кроків на шляху до нових технологій може бути перебудова механізмів педагогічної взаємодії. У психолого-педагогічній літературі останніх років велика увага приділяється дослідженню умінь педагога налагодити конструктивне співробітництво в освітньому процесі. Так, багатьма авторами (К. Роджерс, Ш.А. Амонашвілі, В.О. Сухомлинський, Г.С. Костюк та інші) в основу дослідження питань педагогічної взаємодії покладено принципи гуманістичної педагогіки й психології.
К. Роджерс головну задачу педагога вбачає в полегшенні і в той же час стимулюванні процесу учіння, тобто в умінні створити відповідну емоційну й інтелектуальну атмосферу в класі. Особистісно-зорієнтований педагог у своїй роботі з учнями використовує індивідуальні програми розвитку школярів, посилення пізнавальної активності і позитивних мотивів учіння.
Гуманістична позиція педагога, згідно досвіду Ш.А. Амонашвілі, має полягати в тому, щоб прийняти дитину такою, яка вона вже є, з таким життям, яким вона вже живе, і включати у своє з нею спілкування її життя в усіх його проявах; цікавитися її життям і стати його співучасником. І це має відбуватися не тільки у вільний від уроків час, але й, у першу чергу, на уроках, де укладаються й формуються життєво важливі для учнів цінності, глибоко усвідомлені й позитивні відношення, особистісні установки на життя.
Педагогічна взаємодія набуває дієвості, якщо технічні прийоми, які використовує вчитель, сповнені високих прагнень гуманістичного відношення до школярів і спрямовані на розвиток їхньої особистості. Визначаючи у свій час навчально-виховний процес як “багатогранний процес постійного духовного збагачення й оновлення” [4:14], В.О. Сухомлинський підкреслював, що не можна зводити педагогічний процес лише до педагогічного впливу вчителя на учнів.
Цієї ж точки зору в практиці своєї роботи дотримуються і вчителі-новатори Е.Н. Ільїн,
В.Ф. Шаталов та інші. Так, наприклад, В.Ф. Шаталов формулює такі принципи організації спілкування:
– активність процесу педагогічного спілкування, співтворчість;
– розширення обсягів і видів спілкування;
– інтенсивність спілкування, що виявляється в динаміці насиченості,
– різноманітних видах педагогічної взаємодії;
– психологічний комфорт, який забезпечує саморозкриття особистості дитини;
– створення індивідуальної програми спілкування зі школярами; педагогічне співробітництво педагога й дітей.
Вирішення актуальних проблем сьогодення потребує радикальних змін у методиці навчання, що у свою чергу неможливе без озброєння школи, вчителів конкретними методиками, технологіями та рекомендаціями для їх упровадження. Однією з нових форм інтерактивної взаємодії педагога і учнів є навчання у малих групах.
Інтерактивне навчання – це навчання, занурене у спілкування. Інтерактивне навчання зберігає кінцеву мету й основний зміст освітнього процесу, проте видозмінює форми з трансляційних (передавальних) на діалогові, тобто засновані на взаєморозумінні й взаємодії.
Головна особливість методики інтерактивного навчання полягає у тому, що процес научіння відбувається у спільній діяльності. “Доведено, – підкреслює І.А. Зимня, – що порівняно з індивідуальною роботою за схемою “учитель-учень” співпраця в групі підвищує ефективність розв’язання тих же задач на сто відсотків”.
Групова форма навчання покликана одночасно розв’язувати три освітні задачі: конкретно-пізнавальну; комунікативно-розвивальну; соціально-орієнтаційну. При цьому успіх діяльності у групі інтерактивного навчання залежить від одночасного виконання двох основних функцій:
1) розв’язання поставлених задач;
2) надання підтримки членам групи у ході спільної роботи.
Формування групової спільності передбачає такі етапи: розминка; об’єднання учнів у групи (за бажанням, виходячи із задач уроку, спільних інтересів і таке інше); організація навчальної діяльності учнів у групі за рівнями:
1. Засвоєння навчальної задачі.
2. Процес пошуку кращого розв’язку.
3. Сумування думок і підведення підсумків роботи.
4. Презентація групового розв’язання.
5. Рефлексія проведеного заняття.
Спеціалісти виділяють наступні норми поведінки у процесі інтерактивного навчання: у спільній роботі немає “акторів” і “глядачів”: усі – учасники; кожен член групи заслуговує на те, щоб його вислуховували не перебиваючи; слід говорити так, щоб тебе розуміли, висловлюватися безпосередньо по темі, уникати зайвої інформації; якщо інформація, яка пролунала, не зовсім зрозуміла, задавати запитання “на розуміння”; тільки після цього робити висновки; критикувати слід ідеї, а не особистості; мета спільної діяльності полягає не у “перемозі” будь-якої точки зору, а у можливості знайти кращий розв’язок, дізнавшись про різні думки щодо проблеми і таке інше.
Доцільно зауважити, що результативність педагогічного впливу також залежить від: характеру інформації, що впливає на учня; рівня вихованості, підготовленості учня, на якого спрямовано вплив учителя; перешкод, що стають на шляху сприйняття та переробки учнем інформації, отриманої від учителя; форми педагогічного впливу.
Здійснення методики інтерактивного навчання з урахуванням усіх вимог, які висуваються до нього, певним чином впливає на зміни у роботі педагога. В.Н. Соколов вважає, що, враховуючи актуальні запити розвитку системи освіти, педагог має володіти наступними уміннями: організувати таке дослідження задачі, яке сприймається учнем як власна ініціатива; цілеспрямовано організовувати для учнів навчальні ситуації, які спонукають їх до інтеграції зусиль; створювати навчальну атмосферу в класі і дозувати свою допомогу учням; розв’язувати нестандартні навчальні й міжособистісні ситуації, розглядаючи педагогічну взаємодію як вплив реакції тих, хто навчається під керуванням педагога; зберігаючи свій науковий авторитет, допомагати учням не потрапляти під його залежність, яка скасовує їхню мислительну діяльність, а зберігати самостійність в інтелектуальній поведінці.
Як підказує аналіз практики роботи школи, удосконалення професійного досвіду і педагогічної майстерності педагога потребує науково-методичної підтримки, причому вчителів-практиків здебільшого цікавлять саме конкретні методи, форми, прийоми впровадження нових освітніх технологій навчання, однією з яких є технологія інтерактивного навчання у малих групах. Поняттям “мала група”, як правило, позначається відносно стійка, невелика за чисельністю група, члени якої знаходяться у безпосередній взаємодії один з одним, що призводить до виникнення емоційних зв’язків, а також специфічних міжособистісних цінностей і норм.
У навчальному процесі кількісний і якісний склад малої групи буде визначатися не тільки навчальною тактикою, але й стратегією формування класного колективу. Група дослідників під керівництвом Коротаєвої Є.В., розробляючи методику організації інтерактивного навчання, пропонує вчителям різноманітні варіанти роботи учнів у групах, які можна організовувати з урахуванням конкретних ситуацій своєї школи, класу, характеру взаємовідносин між учнями і таке інше.
Підсумовуючи, необхідно відзначити, що інтерактивне навчання, безперечно, – цікавий
творчий перспективний напрямок нашої педагогіки, який сприяє створенню ситуацій психологічної єдності в класі, забезпечує можливості самовираження особистості кожного учня. Є всі підстави передбачати, що інтерактивне навчання як форма освітнього процесу дійсно здатна стати тим фактором, який оптимізує сутність і структуру педагогічної взаємодії.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу